Klockan är mitt i natten...

....och jag försöker hålla mig vaken. Jag befinner mig på jobbet och de flesta patienterna verkar sova gott. Detta resulterar i att även jag känner av John Blunds ryckningar i ögonlocken, men jag gör allt för att hålla mig allert. Så vad gör man då? Med Nisse i andra sidan luren så spelade vi Patrik ett spratt. Nisse var personal från akuten och jag var den som förberedde Patrik på att 15 patienter skulle komma in efter stort katastroflarm pga brand på skola.... Det lyckades (ja, patrik gick på det, behöll dock lugnet) i några få minuter tills jag fick dåligt samvete och oroade mig för att Patrik skulle få ett nervöst sammanbrott. Så var det med det... Annars så har det inte hänt så mkt. Däckat de "dryga", å sen har det varit lugna gatan.

Några rader om mitt liv utanför akademiskas väggar....

Bekantade mig med en livs levande Mickey (ja, menar räven då) hemma hos farfars kalas. Rävungen var nästan inom räckhåll. Faschinerande. Haft värdering av lilla lyan, det verkar lovande... Grattat broder som fyllt år. Haft några studiedagar med jobb.... Annars har jag mestadels kämpat med att hålla John Blund på en armlängds avstånd. Har varit toktrött. Så trött att jag gjort ett besök på vårdcentral. Hb har aldrig varit bättre, lite lågt tryck. Förmodligen bara brist på lite apelsinvitamin.

Imorgon, eller snarare idag eftersom klockan är som den är, så beger jag o T oss till Växjö för att träffa andra hälften av släkten. det blir ju inte alltför ofta. Men nu är det dags för Bertilssonsläktets årliga kräftskiva, måste medge att det ska bli riktigt nice att åka dit. Träffas för sällan....å så blir det skönt med lite miljöombyte. Jag anar att Tobbe kommer att få köra hela vägen ner dit med mig snarkandes och dreglandes bredvid.

So bye for now!
                           See ya!

Warzawa runt på 3 dagar.

Kom hem från Warzawa igår på eftermiddagen. En toppenvistelse har vi haft. Ja, egentligen har jag väl ingenting ont att säga om denna vackra stad.

Dag 1: Vi kom fram på onsdagkväll, checkade in på hotellet och nanna kudde. Så torsdagen....den började med en skön lång frukostbuffé på hotellet. Sedan var det promenad hela dagen. Målet för denna dag var gamla stan, där var vi några timmar. Sedan strosade vi runt lite på måfå. Var in i ett par vackra kyrkor o palats. Hamnade i en jättefin park. Käkade gott och bara mös. Helt färdig var man på kvällen av dagens långa vandring och alla intryck. Middagen blev därför på puben bredvid hotellet. Dock ej att förkasta då våran resebok ansåg att denna pub hade Warzawas bästa pubmat.... Hur som, det var en mysig middag med levande musik och en massa massa mat. Minus till grillade levern och blodkorven som fanns på min grilltallrik.

Dag 2: Marknad, palats med utsiktstorn, köpcentran, Vislan och en hel del cafébesök. Fötterna värkte även denna kväll. Men ack vilken härlig dag.

Dag 3: Spenderades i några av stadens alla parker. Vilka parker sen då. Hur vackert som helst. Har aldrig varit i en så stor park. Lazienkiparken...bara där hade man kunnat spendera minst en heldag. Men när det är ont om tid så får man helt enkelt ta och plocka godbitarna. Men åter, vilka vackra parker! Kvällen (och även resan) avslutades med en supergod middag på en mysig liten resaurang i krog/restaurang-stråket. Anka med Camembert,lingon och kanderade äpplen fick bli min avslutning. Och vilken middag! Första gången jag äter anka och det lär inte bli den sista.

Söndagen blev en lång frukost på hotellet och sen var det bara att bege sig till flygplatsen.

Sen, bye bye Warzawa!!

Vår Warzawa-vistelse i bilder:

Solly....inte orkat...

...blogga på ett tag. Och jag vet, det var lääängee sen nu. Har bara varit så himla trött o inte haft ngn lust helt enkelt. En o halv vecka har paserat. Den har inneburit en massa jobba (ja, ibland känns det för mkt med 100% tjänst), men jag har även hittat på lite kul. I helgen var det kräftpremiär. Kräftskiva hemma hos Sara o Martin, vilket blev en lyckad kväll. Och visst är det supergott med kräftor....har man sedan sin egna lilla trubadur stiger mysfaktorn i skyarna. Tack för det Martin, very nice!

Ngt annat jag gjort är att boka en resa till Warszawa, så ikväll efter jobbet bär det av.Det ska bli helt underbart att åka iväg.....för ska jag vara helt ärlig så känner jag mig väldigt trött o sliten just nu. Så miljöombyte o lite vila är inte helt fel.

Vi har även hunnit varit på en visning o lägenheten var alldeles underbar. Men när budgivningen började närma sig    1 300 000 så hade vi nått vår bristningsgräns o därmed förlorade vi även denna. So we are keep looking!

Efter helgen blir det en liten resumé av äventyren...med en massa bilder. Thats a promise!

Bye for now! / I´m out.

Helgen gick fort...

.....alldeles för fort! Hann knappt blinka så var det måndag och snart dags att bege sig till jobbet. Det har varit en skön helg....jag har varit fruktansvärt trött, så ledigheten var väl behövd. Har inte gjort så mkt heller....fiskat..

Men igår var vi o kollade på lägenhet. Inte för att vi är i behov av större nu...men i sinom tid så kan det ju komma att behövas. Så...lägenheten var jättefin. Lika fin som på bilderna. Det var dock ca 50 pers till som tyckte att den var lika fin som vi. Så tyvärr kommer nog inte våran budget att räcka så långt som till att lägenheten bli vår. Ja, den var varkligen toppenfin....överallt! Men det går fler tåg. Och bli den inte våran så var det inte menat att vi skulle bo där.

NU är det dags att svida om och bege sig till jobbet. 6 dagars vecka att se fram emot...vilodagen blir på fredag. Just nu känns den lååångt borta. Får sova mkt för att orka.....

Bye for now!

Äntligen helg!

En vecka har gått och den har nästan bara inneburit jobb. Det har varit en bra vecka...men krävande. MEN....igår cyklade jag hem från jobbet och kände att jag kan skatta mig lycklig över att ha det jobb jag har. Igår fick jag så otroligt mkt tillbaka och fick verkligen bekräftelse på att det jag gör betyder så oerhört mkt för någon annan. Jag lovar, jag har ett otroligt jobb... Det är en sån häftig känsla när ngn kramar om en och förklarar vad man betytt för den patienten.... Nog om det.

Att jag är ledig i helgen firade jag genom att bjuda mami o papi på middag. Det blev en riktigt lyckad kväll och jag har sagt det förut men jag säger det igen. Lika trevligt som alltid! Tiden går snabbt när man har trevligt och det blev dags för mami o papi att börja kolla hur bussarna gick hem: